All of lore.kernel.org
* [U-Boot] mpc5567
@ 2011-05-25  7:38 Cengiz.Uenver at Bergerelektronik.de
From: Cengiz.Uenver at Bergerelektronik.de @ 2011-05-25  7:38 UTC (permalink / raw)
  To: u-boot

Hi,

ich arbeite gerade an einem projekt mit dem MPC5567 von Freescale und
suche nach einem passenden Bootloader, da bin ich auf diese Website
gesto?en. Ist es m?glich diesen "U-Boot" Bootloader f?r diesen uC zu
benutzen ohne Linux-Betriebssystem ?

Ich muss sp?ter ?ber die Ethernet Schnittstelle meinen MPC5567 flashen
also kurzgesagt: Ethernet (PC) => XCP => Ethernet (MPC5567) => Bootloader
=> MPC5567

Mit freundlichen Gr??en/best regards
Cengiz Uenver
Entwicklungsingenieur

Cengiz.Uenver at Bergerelektronik.de  |  www.bergerelektronik.com

Berger Elektronik GmbH || Kolumbusstra?e 15 || 71063 Sindelfingen
Gesch?ftsf?hrer/Managing Director: Christian Pfleiderer ||
Amtsgericht/Register Court: Stuttgart, HRB-Nr. 24 4734

A Company of the Star Cooperation Group

Top-News bei Star gibt es hier: www.star-cooperation.com Top-Tools bei
Star gibt es hier: www.startools.de

Dear Cengiz.Uenver at Bergerelektronik.de,

In message <OF2D3C57BC.4F3C8B7E-ONC125789B.0029DAB7-C125789B.002A000F@star-cooperation.com> you wrote:

> [...]
> suche nach einem passenden Bootloader, da bin ich auf diese Website
> gesto?en. Ist es m?glich diesen "U-Boot" Bootloader f?r diesen uC zu

Please note that this is an international mailing list, so please post
in English here.  Thanks.

Q: "Can I use U-Boot on a MPC5567 based board?"

A: Yes, there should be no fundamental problems to port U-Boot on such
a system.

Note that such a port, even if more or less straightforward, is not
exactly a trivial task.

> Ich muss sp?ter ?ber die Ethernet Schnittstelle meinen MPC5567 flashen
> also kurzgesagt: Ethernet (PC) => XCP => Ethernet (MPC5567) => Bootlo
> ader
> => MPC5567

Q: "Can I update the flash over ethernet"?

Yes, you can. U_Boot supports file download through TFTP or NFS, and
of course you can erase and program the flash with the loaded images.

Best regards,

Wolfgang Denk

--
DENX Software Engineering GmbH,     MD: Wolfgang Denk & Detlev Zundel
HRB 165235 Munich, Office: Kirchenstr.5, D-82194 Groebenzell, Germany
Phone: (+49)-8142-66989-10 Fax: (+49)-8142-66989-80 Email: wd at denx.de
A meeting is an event at which the minutes are kept and the hours are
lost.